omnia mutantur, nihil interit, 'Everything changes, nothing perishes'.​    Ovidius

Mijn werk is multidisciplinair, van video (computer generated) tot fysieke sculptuur.  Ik daag mezelf uit door te werken met materialen waar ik nog niet vertrouwd mee ben. Deconstrueren is voor mij een manier om opnieuw naar iets te kijken. “Ik zie de poëzie van de materialiteit in de materaliteit zelf". 
 
Ik ben gefascineerd door disfunctionaliteit. Bijna alles heeft een functie. Als die functie verdwijnt door ouderdom, mode of een ander ingrediënt dat het gebruik van het ding vervaagt, dan pas begin ik het te waarderen. Ik werk met materialen zoals verouderde software, overgebleven onderdelen (zoals schuurpapier) en gratis gegeven materialen, maar ook voorwerpen uit mijn eigen geschiedenis, zoals bontjassen gedragen door drie generaties of tekeningen uit mijn kindertijd tot het heden, om nieuwe werken te creëren.
 
Ik geloof in de filosofie van metamorfosen beschreven door Ovidius: ‘Alles verandert, niets vergaat’.’ Mijn werk gaat over hoe we omgaan met materialen en hoe we ze consumeren, zonder een politiek of activistisch oordeel te vellen. Mijn mening doet er echter niet toe in het werk, omdat ik het materiaal voor zichzelf wil laten spreken. Ik creëer gewoon ruimte zodat het zichzelf kan zijn.’ 


My work is multidisciplinary, from video (computer generated) to physical sculpture.
I challenge myself by working with materials I am not yet familiar with. For me, deconstructing is a way of looking at something anew. ‘​I see the poetry of materiality in materiality itself'. 

I am fascinated by dysfunctionality. Almost everything has a function. When that function disappears due to age, fashion or some other ingredient that blurs the use of the thing, only then do I begin to appreciate it. I work with materials like obsolete software, leftover parts (like sandpaper) and materials given for free, as well as objects from my own history, like fur coats worn by three generations or drawings from my childhood to the present, to create new works. 

I believe in the philosophy of metamorphoses described by Ovid: ‘Everything changes, nothing perishes’.
My work is about how we interact with materials and how we consume them, without making a political or activist judgement. However, my opinion does not matter in the work, because I want to let the material speak for itself. I just create space so it can be itself.'